CEIAC

Home / CEIAC

Sistemul de Management al Calității

Natalia Blîndu

Șefa secției pentru asigurarea calității (CEIAC)

Sistemul de Management al Calității (SMC)

CALITATEA ocupă un loc central în Strategia de dezvoltare a Centrului de Excelență în Educație Artistică „Ștefan Neaga” şi urmează un proces de îmbunătăţire continuu. Acest proces este asigurat de Sistemul de Management al Calității, bine integrat în organizarea structurală și procesuală a instituției. 

SMC prezintă totalitatea de structuri instituționale, norme, proceduri și activități specifice de proiectare, implementare, evaluare și îmbunătățire a calității la nivel de învățământ profesional tehnic și de livrare a serviciilor de formare în domeniul artistic.

Principiile SMC: 

  • Calitatea se obține în mod participativ, prin implicarea tuturor angajaților și a subdiviziunilor instituționale, prin toate procesele și activitățile realizate.
  • Angajații cunosc normele/standardele de calitate față de rezultatele și procesele de care sunt responsabili și împărtășesc politica instituției în domeniul calității.
  • Managementul calității este stăpânit, administrat, condus ca un proces continuu de PLANIFICARE, ASIGURARE, CONTROL și ÎMBUNĂTĂȚIRE.

Zonele de aplicare a SMC: 

  • procesul educaţional;
  • resursele umane şi materiale;
  • activitățile manageriale;
  • proiectele comunitare;
  • cultura calității.

Elementele SMC: 

  • cadrul național normativ și metodologic de asigurare a calității;
  • politica instituției referitoare la calitate (Planul de dezvoltare strategică 2025-2030, Strategia de evaluare internă a calității, Manualul calității); 
  • normele/standardele/indicatorii/descriptorii care explică și descriu caracteristicile proceselor, sistemelor și rezultatelor de calitate în instituție (Standarde de evaluare externă);
  • planurile operaționale de punere în aplicare a politicii și a strategiei de îmbunătățire continuă a calității;
  • metode, mecanisme, proceduri și instrumente care asigură realizarea sarcinilor și atingerea obiectivelor propuse (proceduri de sistem, proceduri operaționale);
  • activități de autoevaluare și transparența rezultatelor de evaluare a calității (Raport de autoevaluare);
  • deciziile imediate cu privire la îmbunătățirile pe baza rezultatelor autoevaluării (Plan de îmbunătățire);
  • structura organizațională pentru managementul calității (CEIAC). 

Comisia de Evaluare Internă și Asigurarea Calității (CEIAC)

Misiunea Comisiei de Evaluare Internă și Asigurarea Calităţii (CEIAC) este de a sprijini managerii CEEA „Ștefan Neaga” în realizarea politicii de asigurare a calităţii în educaţie.

CEIAC este responsabilă de elaborarea procedurilor/instrumentelor de asigurare şi evaluare a calităţii, de organizarea proceselor de audit şi evaluare internă şi de gestiune a datelor referitoare la calitate.

CEIAC implementează Sistemul de Management al Calităţii bazat pe o politică clară, o structură organizată şi o documentaţie relevantă care să permită monitorizarea, evaluarea, intervenţia preventivă şi îmbunătăţirea continuă a calităţii.

CEIAC realizează politica de asigurare a calității a CEEA „Ștefan Neaga”, aliniată valorilor învățământului profesional tehnic, și anume:

  • promovează un proces de învățământ de calitate, centrat pe nevoile elevilor și corelat cu cerințele pieței muncii în domeniul artistic;
  • evaluează sistematic calitatea programelor de formare profesională;
  • propune soluții privind îmbunătățirea calității a resurselor umane;
  • încurajează participarea activă a elevilor la procesul de asigurare a calității;
  • susține implicarea instituției în proiecte educaționale, culturale și comunitare;
  • asigură transparența și comunicarea privind asigurarea calității instituționale.